Działalność informacyjno-edukacyjna

    Działalność informacyjno-edukacyjna

    Działalność informacyjno-edukacyjna

    Akcja informacyjna: „HAZARD? Nie, dziękuję!" - rok szkolny i akademicki 2019/2020

    z lewej na czerwonym tle napis hazard? nie, dziękuję, z prawe siedzący tyłem mężczyzna

    Celem akcji „Hazard? Nie, dziękuję!" jest podniesienie świadomości osób młodych na temat zagrożeń, jakie niesie ze sobą hazard i uzależnienie od niego. Akcja ma również zwrócić uwagę, jakie konsekwencje prawne wiążą się z udziałem w procederze nielegalnego urządzania i prowadzenia gier hazardowych.

    Usługa Twój e - PIT

    siedzący kobieta i mężczyzna oparci plecami, na kolanach trzymają laptopy

    Twój e-PIT to usługa wspierająca podatnika w wypełnianiu obowiązków podatkowych przez wykorzystanie danych, które posiada Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) i bez konieczności ich ponownego podawania przez podatnika. Usługa przeznaczona jest dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz podatników, którzy uzyskują przychody z kapitałów pieniężnych (np. ze zbycia akcji), tj. składają PIT-37 lub PIT-38. Z przygotowanym dzięki usłudze zeznaniem można zapoznać się poprzez zalogowanie na stronie www.podatki.gov.pl 

    Akcja rozliczeniowa SZYBKI PIT - zakończona w 2018 r.

    Kampania Szybki PIT

    Akcja Szybki PIT to ogólnopolska kampania dotycząca składania rocznych zeznań podatkowych. Jej głównym celem jest uświadomienie podatnikom korzyści, które płyną z terminowego i szybkiego składania rocznych deklaracji podatkowych.  Szczególny nacisk położony jest na promowanie systemu e-Deklaracje i składanie zeznań podatkowych w formie elektronicznej. Ta forma rozliczenia staje się coraz bardziej popularna wśród podatników z woj. podlaskiego. W 2014 roku Podlasianie złożyli w ten sposób ponad 102 tys. zeznań PIT, rok później, czyli w 2015 roku – blisko 150 tys., a w 2016 roku – ponad 181 tys. zeznań podatkowych. Akcja ma też na celu pomoc wszystkim tym, którzy mają problem z wypełnieniem swojego zeznania rocznego. W ramach tej pomocy w całym kraju podejmowany jest szereg różnych działań m. in. dzień otwarty i wydłużone godziny pracy w urzędach skarbowych, punkty rozliczeń w galeriach handlowych czy dyżury telefoniczne prowadzone przez ekspertów skarbówki.  

    Narodowa Loteria Paragonowa - zakończona w 2017 r. 

    tło obrazka stanowi kod paskowy na którym napis u góry loteria, u dołu #paragonowa

    Narodowa Loteria Paragonowa to akcja edukacyjna Ministerstwa Finansów. Ma uświadomić Polakom, że wydawanie i branie paragonów przy każdych zakupach towarów i usług oraz proszenie o paragon w sytuacji, kiedy sprzedawca zapomina o jego wydaniu, to postawa obywatelska, która przekłada się na lepsze funkcjonowanie kraju i finansowanie usług, z których wszyscy korzystamy na co dzień.

    Celem kampanii jest także wspieranie uczciwych przedsiębiorców i uczciwej konkurencji na rynku.  Loteria paragonowa rozpoczęła się 1 października 2015 r. i potrwa do końca marca 2017 r. Aby wziąć udział w loterii wystarczy mieć 18 lat, kupić towar lub usługę za minimum 10 zł, a otrzymany paragon fiskalny zarejestrować na stronie loterii lub poprzez specjalną aplikację mobilną. 

    Szczegółowe informacje o loterii są dostępne na stronie www.loteriaparagonowa.gov.pl.

    Mała Akademia Cła i Akcyzy  - zakończona w 2016 r.

    rysunek graficzny sowy, obok napis mała akademia cła i akcyzy

    Projekt „Mała Akademia Cła i Akcyzy" ma na celu promocję działań funkcjonariuszy celnych poprzez działania edukacyjne kierowane przede wszystkim do najmłodszych, ale też do młodzieży i dorosłych. Podczas spotkań informacyjnych i edukacyjnych celnicy opowiadają o tym jak prawidłowo zachować się podczas przekraczania granicy, jak najlepiej przygotować się do podróży za granicę, jakie towary mogą się znaleźć w bagażu podróżnego, a które są z kolei objęte zakazami czy ograniczeniami. 

    Ponadto, uczestnicy spotkań zapoznawani są z innymi zagadnieniami związanymi z pracą celników m.in. z przepisami celnymi dla podróżnych, zasadami kontroli, usługami e-bookingowymi, portalem www.granica.pl, aplikacjami Mobilna Granica oraz Asystent Granica, ochroną ginących gatunków CITES, odpowiedzialnością agencji celnych oraz problematyką uzależnień od narkotyków i hazardu.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 01.03.2017 Data publikacji: 24.02.2017 17:56 Data ostatniej modyfikacji: 20.11.2020 07:56
    Autor: Michał Kasprzak Osoba publikująca: Michał Kasprzak Osoba modyfikująca: Małgorzata Kostecka
    Rejestr zmian