- Jak załatwić większość spraw bez wizyty w urzędzie skarbowym? – to główny temat webinariów organizowanych przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową.
- 9 maja, o godzinie 10.00 odbędzie się spotkanie skierowane do podmiotów obsługujących podatników np. księgowych i doradców podatkowych.
- 15 maja, o godzinie 10.00, zaplanowane jest spotkanie dla podatników.
- W szczególności zachęcamy do uczestnictwa mieszkańców sześciu województw, w których działa już nowa infolinia Krajowej Administracji Skarbowej: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego.
Coraz więcej spraw związanych z rozliczeniem podatków można załatwić z dowolnego miejsca, przez telefon i Internet. Nie ma więc konieczności wizyty w stacjonarnym urzędzie skarbowym.
Zdalne usługi dostępne w e-Urzędzie Skarbowym są coraz bardziej popularne. Dość powiedzieć, że od początku tego roku o 30% wzrosła liczba osób logujących się do e-US i załatwiających tą drogą swoje sprawy
– mówi Sylwia Zdebiak, dyrektor departamentu relacji z klientami w Ministerstwie Finansów.
Obecnie według stanu na 8 kwietnia – od początku istnienia usługi, czyli 1 lutego 2021 r. – około 15,3 mln użytkowników wykonało 182 mln wejść do serwisu e-Urzędu Skarbowego (e-US).
Rośnie też popularność usługi składania i odbierania dokumentów na koncie w e-US, czyli tzw. e-korespondencji. Już 1,9 mln podatników aktywowało tę formę komunikacji z nami
– informuje Sylwia Zdebiak.
Bezpiecznie również przez telefon
Możliwość uzyskania pełnych informacji i załatwienia spraw przez Internet dają bezpieczne formy logowania z wykorzystaniem platformy login.gov.pl. Daje to pewność zachowania tajemnicy skarbowej. Jeszcze do niedawna podatnicy nie mieli możliwości uzyskania takich wrażliwych informacji przed telefon. Teraz taką możliwość mają już mieszkańcy sześciu województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego. Działa tam już nowy model Infolinii KAS, w którym informacje dotyczące indywidualnego podatnika można uzyskać z uwierzytelniając się telePIN-em.
Do tej pory niecałe 35 tys. osób ustawiło sobie telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego. Dlatego chcemy zachęcić do korzystania z tej formy uwierzytelniania się. W czasie webinariów będziemy pokazywali krok po kroku jak ustawić taki telePIN. Wyjaśnimy też jak uwierzytelnić się w czasie rozmowy telefonicznej. Podamy też konkretne przykłady spraw, w których kontakt telefoniczny i przez Internet będzie wystarczał do załatwienia sprawy od początku do końca, bez konieczności wizyty w stacjonarnym urzędzie
– zachęca Sylwia Zdebiak.
Jak wziąć udział w webinarium?
Ze względu na różne potrzeby i różnorodność spraw załatwianych przez samych podatników i przez podmioty obsługujące podatników np. księgowych i doradców podatkowych, Ministerstwo postanowiło zrobić dwa odrębne webinaria dla tych grup. Będą one zorganizowane na platformie MS Teams. Obydwa będą zaczynały o godzinie 10.00 i potrwają około 1,5 godziny. Będzie można do nich dołączyć pod poniższymi linkami (linki otwierają nowe okna w serwisie zewnętrznym):
- 9 maja, godz. 10.00 – webinarium dla podmiotów obsługujących podatników np. księgowych i doradców podatkowych – link na MS Teams.
- 15 maja, godz. 10.00 – webinarium dla podatników – link na MS Teams.