«Powrót

Rejestracja w systemie e-TOLL

Rejestracja w systemie e-TOLL

Rejestracja w systemie e-TOLL

czerwono białe tło, napis etoll wystartowała rejestracja
czerwono białe tło, napis etoll wystartowała rejestracja
czerwono białe tło, napis etoll wystartowała rejestracja
czerwono białe tło, napis etoll wystartowała rejestracja
czerwono białe tło, napis etoll wystartowała rejestracja
czerwono białe tło, napis etoll wystartowała rejestracja
  • Ministerstwo Finansów uruchamia rejestrację w systemie e-TOLL oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta.
  • Rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który będzie można przeprowadzić całkowicie online.
  • Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie w czerwcu br. poboru opłat w systemie e-TOLL.

„Udostępniamy naszym klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta. Od dziś możliwa będzie rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL"

– informuje szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.

„System e-TOLL to zarówno dla administracji jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez nas rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników"

– dodaje wiceminister Rzeczkowska.

Jak się zarejestrować

Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym) oraz za pośrednictwem

e-Urzędu Skarbowego.

Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:

  • stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL
  • za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych

Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.

Internetowe Konto Klienta

Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidulanego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:

  • rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
  • zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu
  • korzystanie z płatności pre-pay i post-pay
  • pełne zarządzanie usługami online
  • wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu
  • możliwość wykorzystania szybkich płatności online
  • automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach
  • komunikacja z Poborcą Opłaty
  • różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca
  • pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online

Wsparcie dla użytkowników

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:

  • 800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
  • +48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.

Kolejne etapy projektu

Wkrótce w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.

W pierwszej połowie czerwca br. uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.

Pliki do pobrania