- Otrzymujemy od podatników kolejne sygnały o próbach wyłudzenia danych osobowych przez telefon.
- Osoby podszywają się pod przedstawicieli instytucji finansowych (m.in banków) w których numer telefonu wskazuje, że należy on do jednostki organizacyjnej Krajowej Administracji Skarbowej.
Jak się chronić przed oszustami?
Aby uniknąć stania się ofiarą oszustwa, należy zachować ostrożność i stosować się do poniższych zaleceń:
- Nie podawaj danych osobowych, numerów dokumentów tożsamości ani danych logowania do kont bankowych osobom, które kontaktują się telefonicznie i podają się za pracowników urzędów skarbowych.
- W przypadku wątpliwości co do autentyczności telefonu skontaktuj się bezpośrednio z Krajową Administracją Skarbową lub swoim urzędem skarbowym.
- Korzystaj wyłącznie z oficjalnych kanałów komunikacji, takich jak
e-Urząd Skarbowy, dostępny na stronie podatki.gov.pl.
Co warto zrobić
- W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu i próby wyłudzenia danych, użyj w swoim telefonie funkcji "przekaż" albo "udostępnij" i przekaż treść otrzymanej wiadomości na numer 799-448-084.
- Zgłoszenie zostanie przekazane do analityków CERT Polska.
- Każde zgłoszenie może pomóc ochronić tysiące innych użytkowników!
Więcej informacji znajdziesz na stronie Państwowego Instytutu Badawczego NASK (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).
W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu lub próby wyłudzenia danych, które dotyczą Krajowej Administracji Skarbowej, prosimy o przekazanie zgłoszenia na incydent@mf.gov.pl.