«Powrót

Deklaracja dostępności architektonicznej Urzędu Skarbowego w Rybniku

Deklaracja dostępności architektonicznej Urzędu Skarbowego w Rybniku

Deklaracja dostępności architektonicznej Urzędu Skarbowego w Rybniku

grafika przedstawiająca wózek inwalidzki

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Budynek Urzędu Skarbowego w Rybniku usytuowany jest przy Placu Armii Krajowej 3. Do Urzędu można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Przed budynkiem zlokalizowany jest parking miejski, na którym wyznaczono 3 miejsca parkingowe przeznaczone  dla osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku nie jest przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - brak podjazdu. Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek, którym klient powiadamia pracownika ochrony o swojej obecności - po otrzymaniu sygnału dzwonka pracownik ochrony zobowiązany jest do udzielenia pomocy klientowi oraz do powiadomienia właściwego  do załatwienia sprawy pracownika Urzędu. 

Procedura obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo:
  1. Pracownik ochrony budynku tut. Urzędu dysponuje systemem monitoringu wejścia do budynku i w przypadku zaobserwowania osoby niepełnosprawnej ma za zadanie udzielić jej niezbędnej pomocy.
  2. Przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się dzwonek, którym klient powiadamia pracownika ochrony o swojej obecności.
  3. Po otrzymaniu sygnału dzwonka pracownik ochrony zobowiązany jest do udzielenia pomocy klientowi oraz do powiadomienia właściwego do załatwienia sprawy pracownika Urzędu.
  4. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do klienta w celu  obsługi osoby niepełnosprawnej.
  5. Po zakończeniu obsługi pracownik tut. Urzędu udzieli wszelkiej pomocy  w bezpiecznym opuszczeniu budynku i ewentualnie doprowadzeniu do własnego środka transportu, którym klient przybył do Urzędu.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind

Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. Występują bariery architektoniczne - brak wind, podjazdów, niedostosowane do potrzeb niepełnosprawnych toalety. Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych.

Opis dostosowań, np. posiadanie pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych

Budynek nie posiada pochylni dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach, nie jest wyposażony w platformy, windy, nie ma systemu informacji głosowych. Urząd posiada natomiast przenośną pętlę indukcyjną. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Osoby mające trudności w poruszaniu się mogą skorzystać z zainstalowanego przy wejściu dzwonka, pozwalającego przywołać pracownika ochrony, który zobowiązany jest do udzielenia pomocy klientowi oraz do powiadomienia właściwego do załatwienia sprawy pracownika Urzędu.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Przed wejściem dobudynku wydzielono trzy miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.