«Powrót

Masz do załatwienie sprawę w urzędzie skarbowym? Pamiętaj o rezerwacji wizyty.

Masz do załatwienie sprawę w urzędzie skarbowym? Pamiętaj o rezerwacji wizyty.

Masz do załatwienie sprawę w urzędzie skarbowym? Pamiętaj o rezerwacji wizyty.

  • Jeśli masz do załatwienie sprawę w urzędzie skarbowym, to pamiętaj o rezerwacji wizyty.
  • Przez Internet na wizyta.podatki.gov.pl wizytę zarezerwujesz w czterech prostych krokach.
  • W ubiegłym roku w województwie śląskim obsłużyliśmy ponad 365 000 zarezerwowanych wizyt.

Od dwóch lat podatnicy w całym kraju korzystają z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym". Usługa jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu, o konkretnej godzinie. Ułatwia szybkie i sprawne załatwienie sprawy.

Dzięki wyszukiwarce i przejrzystemu katalogowi klient ma pewność, że trafi do eksperta w dziedzinie, w której poszukuje informacji lub realizuje sprawę. To duża wygoda, oszczędność czasu i ułatwienie w załatwianiu spraw podatkowych.

W 2022 roku w urzędach skarbowych województwa śląskiego klienci umówili ponad 365 tyś. wizyt. Spośród nich 87 tyś. zarezerwowali przez Internet, a ponad 105 tyś. telefonicznie. Najczęstszym powodem umawianych wizyt były podatki majątkowe oraz chęć uzyskania  zaświadczeń, w tych dwóch kategoriach zarezerwowanych zostało prawie 60% wizyt.

Jak umówić lub odwołać wizytę

Najszybszym i najprostszym sposobem jest samodzielna rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie wizyta.podatki.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym). Wystarczą cztery proste kroki:

  1. wybór województwa oraz urzędu,
  2. wybór sprawy do załatwienia,
  3. wybór daty i godziny,
  4. podanie danych i numeru kontaktowego lub adresu email.

Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub adres e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją o m.in. stanowisku/pokoju, do którego powinniśmy się zgłosić w dniu wizyty. Jeśli umawiamy wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymamy dodatkowo SMS-owe przypomnienie.

Pamiętaj! Nie musimy umawiać się na wizytę w urzędzie skarbowym, jeśli chcemy jedynie zostawić dokument.

Klient ma możliwość odwołania umówionej wcześniej wizytę, jeśli nie może jej zrealizować w ustalonym terminie. Może to zrobić telefonicznie dzwoniąc do urzędu skarbowego lub internetowo wypełniając formularz dostępny na stronie wizyta.podatki.gov.pl podając:

  • numer umówionej wizyty,
  • imię i nazwisko,
  • numer telefonu lub e-mail.

Wprowadzone dane powinny być dokładnie takie same, jak dane podane podczas rejestracji.

Przy rezerwacji, jak również w trakcie wizyty klient może podać swój e-mail. Dzięki temu po zakończonej wizycie otrzyma link do krótkiej ankiety, która jest anonimowa i dobrowolna. Wyrażone w niej opinie i sugestie są dla KAS cennymi wskazówkami o tym,  co należy poprawić w pracy urzędów, aby były jeszcze bardziej przyjazne klientom.