«Powrót

Śląska KAS w oczach podatników odwiedzających urzędy

Śląska KAS w oczach podatników odwiedzających urzędy

Śląska KAS w oczach podatników odwiedzających urzędy

 

  • Z badań ankietowych prowadzonych wśród podatników odwiedzających śląskie urzędy skarbowe wynika, że poziom satysfakcji związanych z taką wizytą to 82 proc., a poziom pozytywnych emocji to aż 89 proc.
  • Elektroniczne ankiety w których można wyrazić swoją opinię otrzymują podatnicy, którzy korzystają z systemu umawiania wizyty w urzędach skarbowych.
  • Badanie prowadzone w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" rozpoczęło się w kwietniu i trwa cały czas, dlatego zapraszamy do wypełniania ankiet.

W ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" od kwietnia 2021 r. Krajowa Administracja Skarbowa prowadzi w całym kraju internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe.

Co i dlaczego badamy?

Realizacja badania jest możliwa dzięki uruchomionemu w ubiegłym roku systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Prowadzone jest ono w wygodnej dla naszych klientów formie elektronicznej. Przesłane ankiety są dla nas ważnym źródłem informacji o tym, na co klienci zwracają uwagę w trakcie wizyty w urzędzie i czego oczekują od pracowników KAS. Ważny jest dla nas każdy głos i każda ocena naszych działań, ponieważ dzięki nim, możemy jeszcze bardziej dostosowywać jakość obsługi do oczekiwań klientów.

Pytania ankietowe dotyczą nie tylko ogólnego zadowolenia z wizyty, ale i emocji czy wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

Dodatkowo ankieta zawiera dwa pytania otwarte, w których klienci mogą przekazać swoje komentarze dotyczące najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie.

Jak wypada śląska KAS?

W prowadzonych badaniach opieramy się na pięciu głównych wskaźnikach:

  • Satysfakcji – jest to procent klientów ogólnie zadowolonych ze swojej wizyty w US. W województwie śląskim wyniósł on 82 proc.
  • Polecenia (rekomendacji) – jest to procent klientów którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie. W województwie śląskim wyniósł on 82 proc.
  • Braku wysiłku – jest to procent klientów oceniających załatwienie swojej sprawy w US jako łatwe. W województwie śląskim wyniósł on 75 proc.
  • Pozytywnych emocji – procent klientów mających pozytywne emocje związane z wizytą w US. W województwie śląskim wyniósł on 89 proc.
  • Skuteczności pierwszego kontaktu – procent spraw załatwionych podczas pierwszej wizyty w US. W województwie śląskim wyniósł on 77 proc.

Ponadto, pytamy też o ocenę pracowników. W ankietach badający stwierdzali, że pracownik był kompetentny, uprzejmy, pomocny i sprawny (każde z określeń uzyskało ponad 85 proc. wskazań), komunikatywny (84 proc. wskazań) i przyjazny (84 proc. wskazań).

Badanie trwa – zapraszamy do udziału

Badanie prowadzimy cały czas i zależy nam na jak największym udziale podatników. Link do opracowanej przez specjalistów ankiety internetowej wysyła naczelnik urzędu skarbowego na adres e-mail, który klient podał podczas umawiania wizyty w urzędzie. Ankieta jest anonimowa i dobrowolna.

Prowadzenie badań internetowych pozwala nam szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. Są to oceny tym cenniejsze, że oparte na osobistych doświadczeniach podatników, a nie zasłyszanych opiniach.

Każda osoba, która umówiła wizytę poprzez usługę „Umów wizytę w US" i podała adres e-mail, otrzyma po tej wizycie wiadomość z linkiem do strony z anonimową ankietą. Ankieta jest w pełni bezpieczna. Urząd skarbowy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek informacji osobistych czy danych wrażliwych.

Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym"

Klienci KAS wiele spraw w urzędzie skarbowym mogą załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl lub telefonicznie. Dla tych podatników, którzy jednak z jakichś powodów potrzebują wizyty w urzędzie udostępniliśmy w listopadzie ubiegłego roku usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym". Jej głównym celem jest poprawienie komfortu załatwiania spraw, a podczas pandemii jest nim także zwiększenie bezpieczeństwa klientów i pracowników.

Najszybszym i najłatwiejszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczy wskazać konkretny urząd w którym chcemy załatwić sprawę, następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Umożliwia to szybkie i komfortowe załatwienie spraw, bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności.  

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 13.09.2021 Data publikacji: 13.09.2021 13:33 Data ostatniej modyfikacji: 13.09.2021 13:35
Autor: Izba Administracji Skarbowej w Katowicach Osoba publikująca: Karolina Sapeta Osoba modyfikująca: Karolina Sapeta
Rejestr zmian