Skargi, wnioski i petycje

    Skargi, wnioski i petycje

    Skargi, wnioski i petycje

    Skargi i wnioski

     

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

    1. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dział VIII „Skargi i wnioski" (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.),
    2. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46).

    Naczelnik Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Katowicach lub osoba zastępująca, przyjmuje zgłaszających skargi i wnioski w siedzibie Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Katowicach, przy ul. Słonecznej 34 w Katowicach, po wcześniejszym uzgodnieniu spotkania z sekretariatem Urzędu pod numerem (32) 358 72 02: w poniedziałki w godzinach od 7:30 do 17:00, oraz od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 14.30.

     

    Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawia się bez rozpoznania.

     

    Petycje
     
    Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

    Petycję można złożyć w następujący sposób:

    • przesłać listownie,
    • przesłać faksem,
    • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP,
    • złożyć w formie pisemnej bezpośrednio w Izbie Administracji Skarbowej w Katowicach w godzinach pracy Izby.

    Petycji nie można złożyć telefonicznie.

    Petycja powinna zawierać:

    • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
    • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji, wskazanie przedmiotu petycji,
    • jeżeli petycja składana jest w formie pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
    • jeżeli petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

    Petycja może być składana w interesie podmiotu trzeciego za jego zgodą. W takim przypadku petycja powinna dodatkowo zawierać:

    • imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
    • miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego,
    • adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
    • zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna. Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 10.04.2017 Data publikacji: 10.04.2017 06:56 Data ostatniej modyfikacji: 01.08.2018 13:46
    Autor: Grażyna Maciaszek-Przybyła Osoba publikująca: Małgorzata Kostecka Osoba modyfikująca: Manuela Hombek
    Rejestr zmian