W dniu 29.06.2018r. w Pierwszym Śląskim Urzędzie Skarbowym w Sosnowcu gościli przedstawiciele Kluczowych Podmiotów należących do właściwości tut. urzędu. Spotkania odbyły się w związku z wdrożeniem przez Ministerstwo Finansów Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów.
Departament Kluczowych Podmiotów MF z pomocą 20 wyspecjalizowanych urzędów skarbowych realizuje projekt powołania Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów (COKP), dedykowany do obsługi kluczowych podmiotów, którzy zapewniają duży wpływ należności budżetowych. Celem programu jest zapewnienie jednolitego i całościowego podejścia do obsługi dużych podatników oraz budowanie dobrych relacji pomiędzy nowym organem podatkowym a kluczowym podmiotem.
W urzędach zostały wyznaczoneosoby odpowiedzialne za obsługę kluczowych podmiotów.
W ramach programu:
· uruchomiony został jeden w skali kraju numer telefonu do kontaktu (22 460 59 59).
Telefon w ramach infolinii jest zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem, a upoważnione osoby dzwoniące w imieniu podmiotów kluczowych będą identyfikowane, co umożliwi udzielanie pełnych informacji bez obawy udostępnienia ich osobom nieuprawionym.
· udostępniony został dużym podatnikom adresu e-mail w każdym wyspecjalizowanym us.
Do „usług" realizowanych przez grupę pracowników Wyspecjalizowanych US stanowiących Front office należeć będą między innymi:
monitorowanie szybkiego wydawania zaświadczeń;
udzielanie informacji o sposobie załatwienia sprawy (karty usług) ze wskazaniem wzorów (karty będą dostępne na stronach internetowych WUS);
weryfikacja braku wpłaty/braku deklaracji/innych zagadnień technicznych występujących we współpracy z podatnikiem;
umawianie terminów do odczytów kas fiskalnych;
informowanie o nowych usługach świadczonych przez KAS;
umawianie terminów spotkań/wizyt przedstawicieli podatnika w WUS;
współpraca i koordynowanie kontaktów podatnika z pozostałymi komórkami US oraz innymi organami KAS;
informowanie podatnika o zwłoce w złożeniu deklaracji i błędach w ich wypełnieniu;
informowanie o zmianach przepisów podatkowych lub wydanych interpretacjach ogólnych Szefa KAS, objaśnieniach oraz ostrzeżeniach Szefa KAS;
zbieranie potrzeb informacyjnych/szkoleniowych od podmiotów;
informowanie o stanie spraw.
Udzielanie informacji odbywać się będzie przez pracowników Front office w jednolitym zakresie (zgodnie ze zdefiniowanymi procesami), w tym z zapewnieniem dostępu do odpowiednich systemów informatycznych.