«Powrót

Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów

Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów

Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów

sala wypełniona ludźmi

W dniu 29.06.2018r. w Pierwszym Śląskim Urzędzie Skarbowym w Sosnowcu gościli przedstawiciele Kluczowych Podmiotów należących do właściwości tut. urzędu. Spotkania odbyły się w związku z wdrożeniem  przez Ministerstwo Finansów Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów.

Departament Kluczowych Podmiotów MF z pomocą 20 wyspecjalizowanych urzędów skarbowych realizuje projekt powołania Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów (COKP), dedykowany do obsługi kluczowych podmiotów, którzy zapewniają duży wpływ należności budżetowych. Celem programu jest zapewnienie jednolitego i całościowego podejścia do obsługi dużych podatników oraz budowanie dobrych relacji pomiędzy nowym organem podatkowym a kluczowym podmiotem.

W urzędach zostały wyznaczoneosoby odpowiedzialne za obsługę kluczowych podmiotów.

W ramach programu:

·         uruchomiony został jeden w skali kraju numer telefonu do kontaktu  (22 460 59 59).

Telefon w ramach infolinii jest zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem, a upoważnione osoby dzwoniące w imieniu podmiotów kluczowych będą identyfikowane, co umożliwi udzielanie pełnych informacji bez obawy udostępnienia ich osobom nieuprawionym.

·         udostępniony został dużym podatnikom adresu e-mail w każdym wyspecjalizowanym us.

 

Do „usług" realizowanych  przez grupę pracowników Wyspecjalizowanych US stanowiących Front office należeć będą między innymi:

monitorowanie szybkiego wydawania zaświadczeń;

udzielanie informacji o sposobie załatwienia sprawy (karty usług) ze wskazaniem wzorów (karty będą dostępne na stronach internetowych WUS);

weryfikacja braku wpłaty/braku deklaracji/innych zagadnień technicznych występujących we współpracy z podatnikiem;

umawianie terminów do odczytów kas fiskalnych;

informowanie o nowych usługach świadczonych przez KAS;

umawianie terminów spotkań/wizyt przedstawicieli podatnika w WUS;

współpraca i koordynowanie kontaktów podatnika z pozostałymi komórkami US oraz innymi organami KAS;

 informowanie podatnika o zwłoce w złożeniu deklaracji i błędach w ich wypełnieniu;

informowanie o zmianach przepisów podatkowych lub wydanych interpretacjach ogólnych Szefa KAS, objaśnieniach oraz ostrzeżeniach Szefa KAS;

 zbieranie potrzeb informacyjnych/szkoleniowych od podmiotów;

informowanie o stanie spraw.

Udzielanie informacji odbywać się będzie przez pracowników Front office w jednolitym zakresie (zgodnie ze zdefiniowanymi procesami), w tym z zapewnieniem dostępu do odpowiednich systemów informatycznych.

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 02.07.2018 Data publikacji: 02.07.2018 15:00 Data ostatniej modyfikacji: 02.07.2018 15:00
Autor: Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu Osoba publikująca: Małgorzata Kostecka Osoba modyfikująca: Małgorzata Kostecka
Rejestr zmian