Obsługa osób niepełnosprawnych

    Obsługa osób niepełnosprawnych

    Obsługa osób niepełnosprawnych

    W myśl art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209 poz. 1243 ze zm.) – Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza posługującego się polskim językiem migowym (PJM), systemem językowo-migowym (SJM) lub też innym podstawowym środkiem komunikowania się, dostosowanym do potrzeb wynikających z łącznego występowania dysfunkcji narządów wzroku i słuchu (SKOGN), pod warunkiem zgłoszenia przez osobę uprawnioną „chęci skorzystania ze świadczenia i wskazania metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych".
     
    Świadczenie usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
     
     
    Formularz - powiadomienie o chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza jest dostępny w Kancelarii tut. Izby Administracji Skarbowej (pokój 10, budynek A), a ponadto znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
     
    Wyciąg z Rejestru tłumaczy polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo - migowego (SJM), i sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN) dla województwa śląskiego znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Menu tematycznym: Informacje dla tłumaczy polskiego języka migowego.
     
    Świadczenie może być realizowane również przez pracownika organu administracji publicznej posługującego się PJM lub SJM.
     
    Osoba uprawniona ma prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się, również poprzez:
    • korzystanie z poczty elektronicznej,
    • przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych,
    • komunikację audiowizualną, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych,
    • przesyłanie faksów,
    • strony internetowe spełniające standardy dostępności dla osób niepełnosprawnych,
    • wykorzystując pomoc członków rodzin lub osoby przybranej. 
    W przypadku wystąpienia problemów w związku z zapewnieniem obsługi klienta doświadczającego trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu się, prosimy o kontakt z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Komunikacji w Izbie Administracji Skarbowej w Katowicach.
     
    Objaśnienia:
    Osoby uprawnione – osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się. 
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 01.03.2017 Data publikacji: 24.02.2017 16:51 Data ostatniej modyfikacji: 24.02.2017 16:52
    Autor: Michał Kasprzak Osoba publikująca: Michał Kasprzak Osoba modyfikująca: Michał Kasprzak
    Rejestr zmian